BIBLIOTEKOS LOBIAI (1–4 kl.) * Įtraukiantis, lavinantis, skatinantis skaityti komandinis žaidimas, kurio metu vaikai žaisdami domisi įvairiomis sritimis, įgyja žinių, skatinamas kūrybiškumas, lavinama vaizduotė. Dalyviai, atlikdami užduotis, ieško kodo atrakinti lobių skrynelei.
KEISTOS KNYGOS (1-4 kl.)* Skaitymo skatinimo užsiėmime kviečiame į knygą pažvelgti naujai, sužinoti apie šį bene didingiausią žmonijos išradimą naujų, įdomių faktų, supažindinti su knygų įvairove: stebinančiomis piešiniais, specialiomis priemonėmis; su išsilankstančiomis iliustracijomis; knygomis-dėlionėmis; su papildyta realybe; kontrastingų dydžių bei formų; labai senomis; išspausdintomis Brailio raštu ar egzotiškomis kalbomis. O praktinės užduoties metu vaikai taps rašytojais, dailininkais bei pardavimų vadybininkais – pasidarys po knygelę, sugalvos siužetą, užrašys autorių, pavadinimą bei nupieš viršelį. Autoriai trumpai pristatys knygas, vyks „knygų mugė“.
PLUNGĖS IŠMANUSIS OGINSKIŲ PARKAS (5–8 kl.) * Edukacijoje dalyviai, įsitraukdami į aktyvų žaidimą, susipažįsta su Plungės Oginskių parko kultūriniu ir gamtiniu paveldu. Edukacijos metu dalyviai turi galimybę pamatyti bibliotekoje turimas hologramas, „aplankyti“ virtualią oranžeriją, paklausyti augalų muzikos.Susitikimas užbaigiamas viktorina bei nugalėtojų apdovanojimu.
PLUNGĖS IŠMANIOJO PARKO PASLAPTYS (9–12 kl.) * Klasė padalijama į komandas po 4–5 jaunuolius. Kiekvienai komandai duodamas Plungės parko žemėlapis su pažymėtais objektais bei užduočių lapas. Užduotys atliekamos aplankant žemėlapyje pažymėtus objektus (kai kurioms atlikti reikalinga QR kodų skaitymo programėlė, įdiegta mobiliuosiuose telefonuose), bibliotekoje turimos hologramos, VR akiniai, padedantys aplankyti virtualią oranžeriją ir kt.). Po to komandos pasitikrina įgytas žinias viktorinoje, apdovanojamos.
TETŲ IŠ BIBLIOTEKOS EDUKACIJA (darželinukams ir 1-4 kl.). Per edukaciją vyksta kūrybinis užsiėmimas, kurio metu vaikai sukuria darbelius, susijusius su skaitytos knygos tema, pasitelkdami antrines žaliavas. Šie darbai yra ne tik kūrybinės veiklos rezultatas, bet ir malonus prisiminimas, kurį vaikai parsineša namo. Siekiant paskatinti dalyvius bei jų entuziazmą, vaikams įteikiami sveikinimo raštai.
VAIVORYKŠČIŲ FIESTA (darželinukams ir 1–2 kl.). Užsiėmimo metu skaitoma knygelė, kurios pagrindu vaikai mokosi spalvų pasaulio subtilybių. Mažieji dalyvauja smagiose veiklose – sprendžia kryžiažodį, kuris patikrina jų budrumą ir gebėjimą įsiklausyti. Taip pat susipažįsta su vaivorykštės atsiradimo istorija, su visomis vaivorykštės spalvomis, mokosi maišyti spalvas. Kūrybiniame užsiėmime dirbama mišria technika, naudojant pieštukus, flomasterius, klijus, įvairias medžiagų skiautes ir kartoną.
SVAJONIŲ GATVĖ (darželinukams ir 1–4 kl.). Užsiėmimo metu skaitoma knygelė apie svajones, jausmus, santykius. Po skaitymo vaikai dalyvauja smagiose veiklose – sprendžia kryžiažodį, kuris patikrina jų budrumą ir gebėjimą įsiklausyti, ir sukuria unikalų namelį – vietą, kurioje gyvena jo slapčiausios svajonės. Šiam darbui naudojama mišri technika, įskaitant pieštukus, flomasterius, klijus bei iš anksto paruoštas kartonines namelio formas. Vaikų kūriniai tampa ne tik kūrybinga veikla, bet ir ypatingu prisiminimu, kurį jie parsineša namo.
KNYGOS PERSONAŽŲ PABĖGIMAS (darželinukams ir 1–4 kl.). Pradžioje skaitoma knyga, o po skaitymo aptariamas vaikų dėmesingumas ir gebėjimas klausytis, diskutuojama apie knygelėje aprašytą situaciją, analizuojami personažų veiksmai. Po diskusijos laukia smagus žaidimas „Kas slepiasi maiše?“, skatinantis mažųjų smalsumą ir gebėjimą spėlioti. Vėliau vaikai imasi kūrybinės veiklos – kiekvienas pasirenka patikusį knygutės personažą ir sukuria jį naudodami įvairias medžiagas: dažus, flomasterius, pieštukus, klijus, siūlus, popieriaus skiautes, karoliukus, kartoną ar net tualetinio popieriaus ritinėlius. Ši mišri technika pritaikoma pagal vaikų amžių, kad kiekvienas galėtų išreikšti savo kūrybiškumą.
VABALŲ INVAZIJA (darželinukams ir 1–2 kl.). Edukacijos pradžioje vaikams skaitoma smagi knygelė apie draugiškus vabalus ir jų pasaulį. Perskaičius istoriją, žaidimo forma vaikų gebėjimas įsiklausyti – vaikai dalyvauja rišlios kalbos lavinimo užduotyje, kurioje, remdamiesi knygos paveikslėliais, trumpai papasakoja, kas vyko istorijoje. Žaidžiamas žaidimas „Kas slepiasi maiše?“. Šio žaidimo metu vaikai turi atspėti, kokie daiktai, susiję su skaityta istorija, slepiasi maiše. Smagiai lavinama vaikų atmintis, kūrybinis mąstymas ir pojūčiai. Edukacijos antroje dalyje kiekvienas vaikas kuria unikalų vabaliuką naudodamas įvairias priemones – dažus, flomasterius, klijus, siūlus bei vielutes. Kiekvienas vabaliukas – originalus kūrinys, kurį vaikai parsineša namo kaip gražų prisiminimą apie šią kūrybingą dieną.
KARALIŲ PASAKOS (darželinukams ir 1–2 kl.). Užsiėmimo metu vaikams bus skaitoma pasaka apie karališkuosius herojus. Perskaičius pasaką, aptariame, kaip vaikai įsiklausė – spręsime kryžiažodį, sudarytą pagal pasakojimo turinį. Antroje užsiėmimo dalyje kiekvienas vaikas turės galimybę sukurti unikalią karūną, naudodamas įvairias technikas, tokias kaip dažai, flomasteriai, klijai, siūlai.
LIPDUKŲ GAMYBA (darželinukams ir 1–4 kl.). Užsiėmimas prasideda nuotaikingos ir veikėjų gausios knygelės skaitymu, kuri įtraukia vaikus į linksmą istoriją. Antroji dalis – kūrybinė veikla, kurioje vaikai gamina lipdukus. Pasirinkę mėgstamus knygos personažus, juos spalvina arba piešia. Tuomet klijuoja lipnios juostos gabaliukus, perkelia savo kūrinius ant sviestinio popieriaus ir pasidaro asmeninius lipdukus. Kiekvienas gali sukurti tiek lipdukų, kiek norisi – lipdukų kiekis nėra ribojamas.
MONSTROPOLIS (darželinukams ir 1–4 kl.). Šio užsiėmimo metu skaitoma knygelė apie monstrus. Vaikai sužinos, kad monstrų tikrai nereikia bijoti – priešingai, su jais kaip ir su visomis baimėmis galima susipažinti ir su jomis susidraugauti! Po smagaus žaidimo "Kas slepiasi maiše", vaikų llaukia kūrybinė veikla – kiekvienas kuria savo monstrą! Linksmoje užduotyje vaikai užmerktomis akimis piešia monstro formą, o tada tarp iš anksto paruoštų skiautelių randa savo monstriukui akis, nosį, burną. Galiausiai sugalvoja savo monstrui vardą ir supažindina visus su naujuoju draugu. Darbas atliekamas mišria technika, naudojant pieštukus, flomasterius, klijus ir įvairias skiauteles.
„DAUGIAU NEI PLYTA“ (5–12 kl.). Tai pirmasis tokio pobūdžio projektas, kuriame bus gilinamos moksleivių architektūros žinios, plečiamos kultūrinio pažinimo ribos bei skatinamas dalyvių kūrybinis potencialas ir saviraiška. Edukacijų dalyviai įsitikins, kad architektūra – kur kas daugiau nei PLYTA: susipažins su pagrindinėmis architektūros ir urbanistikos sąvokomis, architektūros meno istorija ir žymiausiais kūriniais, menininko, mokslininko ir architekto darbo principais. Šį kūrybinių dirbtuvių ciklą sudaro 3 užsiėmimai, kuriuose tyrinėsime miestų ir pastatų erdves, kursime planus ir iš bibliotekos suteiktų priemonių gaminsime įvairius objektus: pastatų ir miesto erdvių maketus.
* pagal Kultūros paso edukaciją.