Edukacijos Žemaičių dailės muziejuje

MUZIEJAUS PASLAPTYS MAŽIESIEMS (darželinukams, priešmokyklinukams, pradinių kl. moksleivių grupėms ir šeimoms). Į šią edukaciją kviečiame pačius mažiausius lankytojus su tėveliais, darželių auklėtojomis ir mokytojais. Žaismingai ir aiškiai papasakosime vaikams kas yra muziejus, kokia jo paskirtis, kokie daiktai čia „gyvena“ ir kodėl naktimis juos saugo gerieji „babaužiukai“? Gal net teks pirmąkart išgirsti tokius žodžius kaip „eksponatas“, „skulptūra“, kuriuos paaiškins ir gyvai parodys muziejaus edukatorius. Vėliau seks pažintis su muziejaus saugotojais – „babaužiukais“, kuriuos surasti ne taip paprasta... Tačiau mums pagelbės muziejaus žemėlapis ir kiekvienam dalyviui dovanotas pieštukas! Atlikus visas užduotis laukia apdovanojimas – siurprizas! 

ŽEMAITUKĄ BALNOJAU - Į DVARĄ JOJAU (1-7 kl.) *. Muziejininkė supažindins su eksponatais, kuriuose aptinkama arklio simbolika, su tautosakos paveldu. Sužinosite, kad 1883 m. Plungėje, M. Oginskio dvare, įsteigtas pirmasis žemaitukų žirgynas, kurio tikslas buvo atgaivinti ir populiarinti šią žirgų veislę.

DAILĖS PASAULYJE (1-12 kl.). Edukacijos metu, IX Pasaulinės žemaičių dailės parodos erdvėse, į meno kūrinius žvelgsime be išankstinių įsitikinimų ir nusistatymų, geriausia – netgi be jokių žinių. Praktinėje dalyje pasigaminsime savo parodos katalogą.

SVEČIUOSE PAS M. K. ČIURLIONĮ (1-7 kl.) *. Įvairios istorijos apie M. K. Čiurlionį laukia teorinėje dalyje, o praktinėje – dailininko darbų motyvais gaminsite erdvinį 3D atviruką.

DIRBTUVĖLĖS „KAS YRA HERBAS? PASIGAMINK PLUNGĖS HERBĄ PATS“ (1-7 kl.) *Edukacijos dalyviai susipažins su Lietuvos valstybingumo istorija per valdovų ženklus - heraldiką. Dalyviams bus demonstruojami Lietuvos didikų, miestų, valstybių herbų pavyzdžiai, o istorinis pasakojimas nukels į šarvuotų riterių laikus. Užsiėmimo metu bus pristatoma Europos heraldikos istorija ir herbo sudarymo pagrindai. Praktinėje dalyje kiekvienas dalyvis pats pasigamins Plungės miesto herbą - magnetą, kuris taps puikiu suvenyru.

ARISTOKRATIŠKOJO DEKORO ISTORIJA (1-7 kl.*. XIX a. Europos ir Lietuvos dvarų interjeras, stilistika ir tendencijos bei praktinis patyrimas edukacijos metu, kur dalyviai turės galimybę pasigaminti dekoratyvų elementą – eglutės žaisliuką, velykinį Faberge prototipą, ar knygos skirtuką.

ARCHITEKTŪRA PAGAL KARLĄ LORENCĄ (1-7 kl.) *. Sužinosite, kuo išskirtinės iš Vokietijos kilusio architekto Karlo Lorenco XIX a. projektuotų pastatų, tarp jų ir Plungės rūmai, architektūros ypatybės, kokia jų paskirtis. Praktinėje dalyje mokiniai galės pabūti restauratoriais – pasirinkę tam tikrą formelę, pritaikytą gipso lipdiniams, turės galimybę iš gipso išlieti salės puošybos elementą (stilizuotą augalą ar kt.) ir juo parsivežę papuošti namus.

ŠVYTINČIŲ BŪTYBIŲ PASAULYJE (1-7 kl.*. Ši edukacija kviečia vaikus į neįprastą ir užburiantį mokymosi nuotykį, kuriame jie ne tik išgirs apie tamsoje švytinčius gyvius ir kodėl jiems to reikia, bet ir neoninėje šviesoje spalvins su švytinčiais markeriais.

RŪMŲ PONŲ LAISVALAIKIS (3-10 kl.) *. Pristatoma dvarininkų laisvalaikio istorija, žinomų žaidimų ir užsiėmimų istorija. Kitoje dalyje - praktinis aristokratiškų žaidimų išmėginimas: kortos (lošimų istorija), siuvinėjimas (nosinaitės istorija ir neverbalinė komunikacija); atviruko gaminimas gratažo technika (supažindiname su art deco stiliumi, korespondencijos istorija); vėduoklių gamyba (vėduoklės istorija, neverbalinės komunikacijos etiketas); kroketas (vyksta lauke). Kiekviena praktinė veikla pasirinktina atskirai, atsižvelgiant į amžiaus grupę.

* pagal Kultūros paso programą.